Tapu işlemlerinde dolandırıcılığı önlemek için zorunlu hale getirilmesi planlanan Güvenli Ödeme Sistemi’nin devreye giriş tarihi, teknik entegrasyon çalışmaları nedeniyle bir kez daha değiştirildi.
Taşınmaz alım satımlarında güvenliği artırmak amacıyla uygulanması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu kullanım tarihi yeniden ertelendi. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre sistem, 1 Temmuz 2026 yerine 1 Ekim 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.

Bakanlık, erteleme kararının Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi amacıyla alındığını bildirdi.
Daha önce 1 Mayıs’ta başlatılması planlanan uygulama, ilk olarak 1 Temmuz’a ertelenmişti. Son düzenlemeyle birlikte sistemin zorunlu geçiş tarihi üçüncü kez güncellenmiş oldu.

Taşıt satışlarında halihazırda kullanılan Güvenli Ödeme Sistemi’nin, taşınmaz işlemlerine de entegre edilmesiyle birlikte para transferlerinde dolandırıcılık, sahtecilik ve benzeri risklerin azaltılması hedefleniyor. Yeni uygulamayla birlikte hem ödeme süreçlerinin daha şeffaf ve güvenli hale getirilmesi hem de kayıt dışılığın önlenmesi amaçlanıyor.


















